Follow us on Google+

Sunday, May 2, 2010

Hubung kait diantara sinar infra merah jauh dengan kesihatan manusia




Hubung-kait diantara sinar inframerah jauh dan kesihatan

Apabila Sinar lnframerah Jauh menembusi kulit, ia akan bertembung dengan protein, kolagen dan lemak. Dengan menstimulasikan getaran-mikro. Sinar lnframerah Jauh menghasilkan tindakbalas terma yang menaikkan suhu tisu. Seterusnya, tubuh manusia bertindak balas dengan mengembangkan setiap saluran darah. Tisu dicergaskan kembali kerana aliran darah yang dipertingkatkan ini. Terapi kesihatan Cina lama percaya bahawa aliran darah yang baik menggalakkan kesihatan yang lebih baik dan tubuh manusia dapat diperbaik dengan Sinar lnframerah Jauh yang berkemampuan melegakan (analgesik), menyembuh dan anti-keradangan.

  

Dengan ini, Sinar lnframerah Jauh dari LAPIK TlLAM TERAPlUTlK BIO-ION CONTIAGO adalah sangat berguna untuk merawat keradangan sub-akut atau kronik, trauma, lesion parut, saraf, kesakitan otot dan spasma. Para penguna LAPIK TllAM TERAPlUTlK BIO-ION CONTIAGO telah mengalami kelegaan penyakit yang berkesan, di antaranya: -

  1. Arthritis

  2. Kekakuan Sendi

  3. Reumatisme

  4. Stres dan Kelesuan

  5. Kebas melampau

  6. Kecederaan bersukan

  7. Urat varikos

  8. Sindrom terowong karpus

  9. Sakit lutut

  10. Sakit belakang

  11. Kekejangan kaki

  12. Kekejangan haid

  13. Masalah peredaran dan banyak lagi
Salah satu sebab mengapa Sinar lnframerah Jauh dari LAPlK TlLAM TERAPIUTIK BIO-ION CONTIAGO memberikan hasil yang berfaedah terhadap pelbagai penyakit adalah kerana kemampuan sinar lnframerah Jauh menyingkirkan toksin merbahaya di dalam tubuh yang selalunya adalah punca pelbagai masalah kesihatan. Jumlah toksin yang berkumpul dan tidakdapat disingkirkan segera yang disimpan di dalam tubuh mencegah penyembuhan tubuh secara semula jadi. Apabila toksin berkumpul, aliran darah akan tersekat dan tenaga selakan terganggu. Sinar lnframerah Jauh memanaskan dan mengembangkan kapilari dan seterusnya memulakan pmses melarutkan toksin yang terlindung.


KELEGAAN DARI PADA KESAKITAN DAN KEKAKUAN OTOT DAN SENDI

Sinar lnframerah Jauh bergerak jauh ke dalam tisu lembut tubuh. meningkatkan aliran pada tahap molekul. Dengan menstimulasikan kapilari-kapilari dan urat-urat yang halus di kawasan yang terlibat untuk mengembang, darah beroksigen segar yang mengandungi nutrien penting dapat sampai ke kawasan yang sakit. Bengkak dapat dikuranakan. Toksin terkumpul dilepaskan dan penyembuhan dipertingkatkan.

Arthritis Reumatoid Arthritis Reumatoid berkemungkinan memberi kesan yang berbeza-beza. Terdapat individu yang mungkin mengalami sakit yang melampau sementara ada yang tidak merasainya. Pesakit kerap-kali mengalami kitaran simptom yang teruk dan ringan seperti:


  • Pembengkakan sendi, telutamanya di sendi yang kecil seperti di tangan dan kaki.

  • Kelembutan, kekakuan dan kesakitan sendi terutamanya di waktu pagi.

  • Kecederaan daripada aktiviti bersukan, jatuh, tergelincir atau penyakit yang menyebabkan tulang patah atau mengalami kerosakan, bursa merengsa atau rawan yang haus, sehingga menyebabkan bermacam-macam arthritis. Asid urik terkumpul di sendi menghasilkan hablur (kristal). Hablur ini bergeseran dengan sendi apabila kita bergerak dan menyebabkan bertambahnya kesakitan yang dialami. Sinar lnframerah Jauh bertindak pada hablur ini dan melarutkannya melalui resonan-mikro - menyingkilkan hablur tersebut serta kesakitan dengan berkesan.

  • Kesakitan Sendi Pinggul

Apabila rawan di sendi menipis dan rosak. permukaan tulang yang terdedah bergeseran antara satu sama lain dan menyebabkan kesakitan yang melampau. Sakit pinggul boleh menyebabkan kesakitan yang tidak tertanggung walaupun melakukan aktiviti mudah - bangun atau duduk dari kerusi. Kecederaan pinggul, terkehel atau keretakan yang serius boleh menyebabkan Nekrosis Avaskular - penyakit yang disebabkan oleh kehilangan bekalan darah ke tulang secara sementara atau kekal. Tanpa darah, tisu tulang akan mati dan menyebabkan tulang musnah. Sekiranya proses ini melibatkan tulang sekitar sendi, selalunya ia menyebabkan kemusnahan permukaan sendi

Sinar lnframerah Jauh merangsang dan meningkatkan peredaran-mikm di dalam sendi pinggul yang menyebabkan saluran dan kapilali darah mengembang dan membolehkan nutrien dan oksigen baru sampai ke kawasan yang rosak. Apabila kerap berbaring di atas LAPlK TlLAM TERAPIUTIK BIO-ION CONTIAGO, proses penyembuhan akan jelas dipertingkatkan dan penyingkiran toksin yang berkumpul berlaku dengan lebih berkesan.




Klik disini untuk mendapatkan maklumat rangkaian produk CONTIAGO

No comments:

Post a Comment

Facebook like button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...