Follow us on Google+

Monday, February 21, 2011

ORIGROW - TIADA HORMON SINTETIK ATAU ORGANISME TERUBAHSUAI SECARA GENETIK (GMO)



Hormone pertumbuhan sintetik yang diberikan kepada lembu bagi menggalakkan perkembangan dan peningkatan penghasilan susu adalah ancaman serius terhadap kesihatan kerana walaupun pada kadar kepekatan yang rendah, ia boleh menyebabkan ketidakseimbangan sistem fisiologi. Ubat seperti hormone atau antibiotic yang diberikan kepada lembu akan kelihatan pada susu dengan cepat. Penghasilan SUSU TEPUNG ORGANIK ORIGROW amat dielakkan pengunaan sebarang hormone pertumbuhan termasuklah Hormon Pertumbuhan Bovin rekombinan (rBGH) – sejenis hormone pertumbuhan yang merbahaya yang digunakan pada lading biasa / konvensional bagi merangsang pertumbuhan ternakan dan meningkatkan pengeluaran susu bukan secara semula jadi. Saintis Eropah telah menemui hasil tenusu daripada lembu yang diberikan rBGH yang mengandungi Faktor Pertumbuhan Menyerupai Insulin yang meningkatkan risiko kanser payudara, prostat dan kolon.

  • rBGH digunakan bagi meningkatkan penghasilan susu sehingga 20%. Pengeluaran berlebihan ini memberikan stress terhadap lembu, yang berpotensi menjadikan perlunya pengunaan lebih banyak antibiotic.
  • Kesan jangka panjang pengunaan hormone sintetik ini kepada populasi manusia adalah kesan kesihatan yang serius yang mengancam manusia.


SUSU TEPUNG ORGANIK ORIGROW disahkan bebas segala jenis hormone sintetik dan ia adalah selamat untuk diminum oleh manusia.

No comments:

Post a Comment

Facebook like button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...