Follow us on Google+

Tuesday, March 15, 2011

20 sebab mengapa anda perlu minum Air Hidup Semula Jadi setiap hari

N3 kali ini, http://care4healthy-life.blogspot.com/ ingin berkongsi maklumat berkenaan kebaikkan mengambil Air Hidup Semula Jadi dalam kehidupan seharian.

Air Hidup Semula Jadi dari Beyond Water adalah air serbaguna menakjubkan yang boleh membawa keajaiban kesihatan!

Disenaraikan disini 20 sebab yang baik mengapa anda perlu minum Air Hidup Semula Jadi setiap hari :

MEMPERBAIKI PENGHIDRATAN SEL
Air Hidup Semula Jadi merupakan air yang hampir sama dengan air semula jadi tubuh dan ia adalah terbaik untuk mengangkut oksigen, nutrien dan tenaga secara terus kepada sel dan organ tubuh.



MEMBANTU MENYAHTOKSIK DAN MENCUCI TUBUH
Air Hidup Semula Jadi membawa nutrien kepada sel dan menyingkirkan bahan buangan. Ia adalah cecair utama didalam tubuh yang membolehkan sistem limfa mencuci dan berfungsi dengan baik. Ia mencuci darah dan mengekalkan kealkaliannya, membantu menyingkirkan deposit asid uric dari sendi, membantu sel menyingkirkan bahan buangan dan deposit, membantu ginjal mencuci deposit sambil membantu tubuh melakukan pelbagai lagi fungsi tubuh.


MENINGKATKAN KEJELASAN MENTAL DAN MENINGKATKAN DAYA INGATAN
Otak terbentuk daripada 80% air dan pendehidratan membawa kepada pengurangan kemampuan otak menhantar dan menerima impuls saraf dan nutrien. Dengan pengenalan kepada Air Hidup Semula Jadi, otak berpeluang menghidrat dan membenarkan penigkatan kemampuan menghantar dan menerima impuls saraf dan pengedaran oksigen.


MENJAUHKAN SAKIT KEPALA
Oleh kerana 80% kandungan otak adalah air dan apabila penghidratan berlaku, otak adalah lokasi yang akan mula-mula merasai kesannya. Apabila kepala pening, mengambil Air Hidup Semula Jadi sebelum tidur akan membantu mengurangkan ketidakselesaan yang dirasai dengan menyahtoksin dan menghidratkan kembali otak.


MENGALKALIKAN DARAH DAN TUBUH
Air Hidup Semula Jadi adalah beralkali dan dengan ini ia membantu mengekalkan kealkalian tubuh. Tubuh yang sihat juga adalah beralkali. Banyak parasit dan pathogen tidak boleh wujud dalam persekitaran beralkali.


MENGURANGKAN KEHILANGAN MINERAL KALSIUM DAN MAGNESIUM
Mineral alkali utama didalam tubuh adalah klasium dan magnesium  dan apabila kealkalian darah berkurangan kerana pengoksidaan dari radikal bebas, maka tubuh akan mengekstrak mineral alkali dari tulang dan tisu untuk menyelengarakan tahap alkali darah yang akan melemahkan tulang dan tisu tubuh.


MENGURANGKAN JANGKITAN
Sistem penyingkiran bahan buangan tubuh – sistem limfa – menguraikan toksin merbahaya sebelum mengalirkannya kedalam tubuh. Pendehidratan melemahkan sistem limfa dan kemampuan tubuh melawan jangkitan. Melalui pengambilan berkala Air Hidup Semula Jadi, aliran limfa ditingkatkan bagi melawan virus dan bakteria dan memberikan lebih ketahanan terhadap jangkitan.


MENGURANGKAN PENAHANAN AIR
Sel terdehidrat mencari air bagi mengekalkan keseimbangan osmosis. Apabila Air Hidup Semula Jadi dimasukkan ke dalam tubuh, sel menjadi segar dan melepaskan kandungan air ‘lama’ didalam sel. Proses ini membantu mengurangkan penahanan air didalam tubuh.


MEMBERIKAN KULIT YANG LEBIH BAIK
Kulit manusia memerlukan air bagi mengekalkan kekenyalan dan kelembutan semula jadinya. Pengambilan air yang tidak mencukupi atau sedikit menjadikan kulit kering dan berkedut. Air Hidup Semula Jadi membantu memberikan kelembapan yang sihat dan keseimbangan air kepada kulit.


MEMBERIKAN FOKUS TERHADAP AKTIVITI
Kulit manusia memerlukan air bagi menyingkirkan toksin. Sekiranya anda terdehidrat, toksin tidak berupaya disingkirkan dan ia akan kekal didalam hati, sehingga menyebabkan rasa lemah, letih dan tidak mampu memberikan penumpuan. Air Hidup Semula Jadi membantu menyingkirkan toksin agar sistem tubuh anda dapat berfungsi semula dan membantu anda menjalankan aktiviti seharian dengan lebih penumpuan.


MENGELAKKAN PEMBENTUKKAN GELAMBIR DI BAWAH MATA
Mata yang cengkung dan gelung hitam pada mata adalah tanda kekurangan air. Mata menjadi cengkung kerana tidak ada cukup air untuk menyokong soket mata. Gelung mata yang hitam pula disebabkan oleh kulit nipis melebam apabila air disingkirkan. Air Hidup Semula Jadi memberikan air yang sihat supaya muka dan mata kelihatan bercahaya dan segar.


MENINGKATKAN FUNGSI LIMFA
Sistem limfa memerlukan air untuk berfungsi dengan baik. Apabila pengambilan air seharian mencukupi, ia dapat membantu sistem limfa menyingkirkan bahan buangan dengan berkesan dari sel dan saluran utama nutrien kepada sel yang memerlukannya.


MENGIMBANGKAN SELERA MAKAN
Apabila tubuh dihidratkan secara sempurna dengan Air Hidup Semula Jadi, selera makan dan keinginan untuk makan berlebihan akan berkurangan.




MENCEGAH KEKEJANGAN
Darah mengangkut oksigen kepada otot bagi aktiviti seperti bersenam dan bekerja. Hasilnya, otot membentuk asid laktik yang menyebabkan kekejangan apabila asid ini berkumpul secara berlebihan dan apabila kekurangan oksigen. Pengambilan Air Hidup Semula Jadi secara berkala membantu, memastikan darah sentiasa kaya oksigen bagi mencegah kekejangan.


MENGURANGKAN JANGKITAN SALURAN KENCING
Warna air kencing menggambarkan tahap kesihatan tubuh anda. Tubuh yang dihidratkan dengan sihat mengeluarkan warna kuning cair dengan sedikit bau. Sekiranya anda kurang minum air, warna air kencing adalah lebih gelap dan lebih pekat. Bahan buangan kekal lebih lama didalam pundi dan menjadikannya lebih terdedah kepada jangkitan saluran air kencing seperti sistitis dan uretritis. Air Hidup Semula Jadi membekalkan hidrasi yang dipertingkatkan bagi mengurangkan jangkitan tersebut.


MENGEKALKAN KESIHATAN USUS
Penghidratan boleh menyebabkan kandungan kolon mongering dan menjadi melekit dan menyebabkan makanan mengalami tempoh pergerakkan yang lambat. Ia boleh menyebabkan sembelit yang teruk dan diverticulitis. Air Hidup Semula Jadi mampu memberikan penghidratan yang lebih baik agar kandungan kokon berair dan meningkatkan tempoh pergerakkan supaya sembelit dan diverticulitis berkurangan untuk usus yang lebih sihat.


SELAMAT DAN SEDAP DIMINUM
Air Hidup Semula Jadi tidak melibatkan percampuran bahan tertentu kepada air dan ia bukan sahaja selamat diminum, malahan ia mempunyai rasa yang sedap untuk dinikmati.


MEMBANTU PENCERNAAN
Air Hidup Semula Jadi membekalkan cecair dan nutrien penting yang diperlukan oleh tubuh untuk fungsi dan prestasi yang baik dan meningkatkan keupayaannya mencernakan makanan. Kealkalian semula jadi Air Hidup Semula Jadi membantu memberikan imbangan asid-alkali untuk fungsi pencernaan yang sihat.


MENINGKATKAN ASIMILASI DAN PENYINGKIRAN
Air Hidup Semula Jadi meningkatkan asimilasi nutrien dan penyingkiran toksin.



MENGURANGKAN BERAT DAN MENINGKATKAN METABOLISME
Pendehidratan sel mengurangkan fungsi metabolic tubuh dan menyebabkan pembentukkan bahan buangan pada tubuh. Apabila Air Hidup Semula Jadi dimasukkan kedalam tubuh, ia membantu mengurangkan pembentukkan toksin pada tahap sel dan metabolism ditingkatkan dengan berkesan.






AIR HIDUP SEMULA JADI PENINGKATAN KESIHATAN YANG HEBAT - HANYA DARI BEYOND WATER


DAPATKAN SISTEM TEKNOLOGI PEMULIHAN AIR YANG CANGGIH SEKARANG JUGA DAN BERIKAN KELUARGA DAN YANG TERSAYANG AIR MINUMAN BERKUALITI HARI INI... 


KLIK GAMBAR UNTUK MAKLUMAT BEYOND WATER FILTER



No comments:

Post a Comment

Facebook like button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...