Follow us on Google+

Monday, September 7, 2009

Info : DR AFRICANA’s ORIGIN (SOD) Teh Rooibos

Tea Rooibos – tea antioksida (SOD) yang hebat


Teh rooibos atau red bush tea ditemui pada abad ke18 oleh orang Belanda dikawasan Cedarberg, Cape Town, Africa Selatan. Semenjak itu minuman ini menjadi kegemaran jutaan penduduk dunia disebabkan oleh keistimewaan sifat-sifat pemulihan semula jadinya.

DR AFRICANA’s ORIGIN (SOD) Teh Rooibos dijamin mengandungi 500g Ginseng Amerika dalam setiap uncang teh

DR AFRICANA’s ORIGIN (SOD) Tea Rooibos mengandungi enzim Superoksida Dismutase (SOD). SOD merupakan antioksida hebat yang menyerang radikal bebas dan menghadkan kesan kerosakkannya. SOD memiliki pelbagai manfaat lain seperti menolong mencegah lemak berubah menjadi lipid peroksida yang merbahaya.

DR AFRICANA’s ORIGIN (SOD) Tea Rooibos mengandungi pelbagai vitamin, mineral dan enzim penting seperti kalium, zat besi, tembaga, magnesium, mangan, kalsium dan zink. Setiap uncang mengandungi 500g ginseng Amerika berkualiti dan kebaikkan herba honey bush premium serta mengandungi lebih 40 jenis sebatian polifenol dan flavonoid yang bertindak sebagai antioksida untuk memusnahkan radikal bebas yang terhasil didalam badan apabila oksigen menjalani metabolisme. Radikal bebas akan melemahkan pertahanan semulajadi badan, lalu menyebabkan penuaan dan tercetusnya penyakit-penyakit merbahaya. DR AFRICANA’s ORIGIN (SOD) Tea Rooibos mempunyai sifat pemulihan semulajadi yang berkesan merangsang tahap tenaga dan kepekaan.

Kelebihan DR AFRICANA’s ORIGIN (SOD) Tea Rooibos
  • Membantu jadual semulajadi tubuh, merehatkan tubuh pada waktu malam dan merangsang tubuh disiang hari
  • Bebas kafein
  • Bertindak sebagi antioksida berkuasa
  • Membantu menambahkan tahap zat besi
  • Membantu menambahkan tahap tenaga dan kepekaan
“Radikal bebas boleh mengakibatkan kerosakkan serius terhadap asid nukleik, protein dan asid amino bebas dalam badan serta menganggu fungsi membrane, metabolisme dan penyataan gen. kini telah diakui bahawa radikal bebas menjadi penyebab kepada lebih dari 60 jenis penyakit yang dihidapi manusia”
Dr. Carroll E. Cross Sekolah Perubatan Davis, Universiti California


Cadangan penyediaan
Biarkan uncang the terendam dalam 500ml air panas selama 3 minit atau lebih. Hidangkan sama ada sejuk atau panas. Untuk mempelbagaikan citarasa, campurkan sepotong lemon atau madu.

  • Sesuai untuk pengambilan jangka panjang tanpa kesan sanpingan

  • Untuk kesan terbaik, sila minum sekurang-kurangnya 2 uncang sehari

  • Tidak mengandungi bahan pengawet, bahan pewarna dan bahan tambahan.

Klik disini untuk mendapat maklumat berkenaan DR AFRICANA's ORIGIN (SOD) TEA ROOIBOS

No comments:

Post a Comment

Facebook like button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...