Follow us on Google+

Saturday, January 28, 2012

Penemuan Terbaru Kebaikkan Melatonin

Hormone Melatonin selalunya dipromosikan kerana fungsinya yang membantu tidur, memulihkan ganguan ritma harian dan anti-penuaan. Melatonin diketahui memainkan peranan penting mengawal atur kitaran berjaga – tidur semula jadi masa tubuh.


Oleh sebab itu, B’Young Advance Functional Beverage boleh berfungsi sebagai produk yang mengalakkan tidur berkualiti tinggi dan merehatkan serta melambatkan process penuaan dengan mengalakkan sintesis Melatonin semula jadi dengan peranan berguna sebagai antioksida penting. Namun demikian, penyelidikkan terkini menunjukkan kebaikkan kesihatan Melatonin tidak terhad kepada fungsi tradisi sebagai membantu tidur dan antioksida sahaja. Dalam tahun 2004, penyelidikan neurosains dari bahagian kajian tidur di Sekolah Perubatan Harvard mendapati Melatonin boleh juga menyelenggarakan tekanan darah yang sihat. Terdapat banyak laporan mengatakan bahawa pengidap tekanan darah tinggi selalunya mempunyai tahap Melatonin waktu malam yang tersekat. Sebenarnya, ahli neurosains mendapati bahawa seseorang yang mempunyai tekanan darah tinggi sebenarnya mempunyai gangguan anatomi sebenar pada masa tubuhnya. Ahli sains dari Institut Penyelidikan Otak Netherland juga membuat penemuan yang sama; pesakit yang mengambil Melatonin berulang kali mempunyai tekanan darah waktu malam yang lebih rendah; sementara dos tunggal Melatonin tidak memberikan sebarang kesan. Selanjutnya, dicadangkan bahawa masa-tubuh  berkemungkinan adalah mekanisme yang terlibat untuk mengurangkan tekanan darah. Lebih banyak penemuan terbaru penyelidikan terutamanya terhadap pengunaan Melatonin didalam aplikasi perubatan bakal ditemui. Ia termasuklah peranan Melatonin dalam mengurangkan kerosakkan yang disebabkan oleh strok dan menrencatkan process pembentukkan gumpalan protein amiloid pada penyakit Alzheimer. Walau pun demikian, lebih banyak kajian diperlukan sebelum kesimpulan kukuh dapat dibuat berdasarkan semua penemuan ini.

B’Young Advance Functional Beverage terdiri daripada kompenan makanan berasaskan tumbuh-tumbuhan semula jadi dan bergantung kepada sintesis Melatonin semula jadi bagi menghasilkan tahap Melatonin yang diperlukan yang sesuai untuk pemakanan menyihatkan. Didalam kajian yang dikendalikan oleh Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, October 2001, telah ditemui hanya sejumlah kecil isitu lebih kurang 0.3 mg Melatonin diperlukan untuk membantu golongan dewasa tertidur dan tidur semula selepas terjaga di waktu malam. B’Young Advance Functional Beverage direka untuk menghasilkan jumlah Melatonin yang disentisikan secara semula jadi secukupnya seperti yang diperlukan oleh tubuh.

Secara perbandingan, Suplemen Melatonin Sintetik menghasilkan dos Melatonin yang nyata lebih tinggi, biasanya lebih dari 3 mg dan ia mungkin merosakkan tubuh. Ini bermakna, penguna B’Young Advance Functional Beverage boleh menikmati kebaikkan Melatonin yang disentesiskan  semula jadi dengan selamat tanpa perlu memikirkan aspek keselamatan, kebaikkan kesihatan dan status halal seperti pada Suplemen Melatonin Sintetik. Oleh sebab itulah, penguna hari ini mempunyai pilihan yang lebih baik, yang selamat dan semula jadi untuk Melatonin sintesis di dalam tubuh dengan pengambilan minuman berfungsi yang berasaskan tumbuhan semula jadi yang lebih baik lagi terbukti – B’Young Advance Functional Beverage!


Klik disini untuk mendapatkan maklumat lanjut berkenaan B'Young Advance Functional Beverage.

No comments:

Post a Comment

Facebook like button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...