Follow us on Google+

Sunday, May 15, 2011

Rahsia Jus Daun Gandum





"Jus daun gandum dianggap sebagai bantuan dalam penyembuhan yang paling hebat dan selamat. Ini bukan kerana ia dapat menyerang dan memusnahkan bakteria atau sel maglinan seperti sesetengah dadah, tetapi adalah disebabkan oleh keupayaannya untuk memperkuatkan seluruh tubuh dengan meransang sistem imune".



Dr James Balch mengelarkan Jus Daun Gandum sebagai "Raja Segala Jus". Ia merupakan jus sejati yang diekstrak dari pulpa daun gandum yang tidak dapat dicerna oleh sistem penghadaman manusia.


Pada tahun 1950an, seorang wanita bernama Ann Wigmore mula mengkaji sifat-sifat penyembuhan pada pelbagai jenis rumput. Beliau teringat ibunya pernah mengunakan daun-daun rumput untuk mengubati anggota tentera yang cedera semasa perang dunia pertama. Beliau kemudianya menghubungi Dr. G.H. Earp-Thomas, seorang pakar pengkaji rumput. tumbuhan dan klorofil. Penyelidikan dan analisa makmal menunjukkan daun gandum memiliki manfaat yang paling banyak untuk kesihatan manusia berbanding rumput-rumput lain yang dikaji. Dr Ann Wigmore kemudiannya menubuhkan Institut Kesihatan Hippocrates di Boston untuk meneruskan kajiannya.


Pada tahun 1970an, Dr Ann Wigmore telah mempopularkan pengunaan jus daun gandum segar yang di perah untuk merawat pesakit kanser yang telah di isytiharkan tidak dapat diubati menerusi perubatan biasa. Wigmore telah menyelamatkan kakinya yang menghidapi gangrin (kelemayuh) dari dipotong dengan mengunakan rawatan daun gandum sehinggalah sembuh dan dapat menyertai lumba marathon di Boston. Dengan meminum jus daun gandum segar, beliau juga dapat mengatasi masalah kronik gastrointestin dan menjadikan beliau lebih bertenaga.


Ciri-ciri pekatan jus Vegi Vera

  • Ketinggian nisbah kepekatan jus 33:1 yang tiada tandingannya.
  • Diperolehi dari daun gandum segar, berkualiti tinggi dan tumbuh secara semula jadi.
  • Bersifat organik sepenuhnya, tanpa bahan tambahan, pengawet atau kimia.
  • Tinggi kandungan klorofil, Asid Amino, serat, mineral dan vitamin.
  • Membolehkan penyerapan nutrien yang pantas dan memperbaiki fungsi badan.
  • Ditambah dengan Aleo Vera, Debubga Lebah, Madu Lebah, Frukto-oligosakarida dan kalsium berkualiti premium.


Pekatan Jus daun gandum Vegi Vera merupakan sumber nutrien alam semula jadi yang berkualiti tinggi. Pekatan jus daun gandum mengandungi nutrien asas dalam pekatan yang mudah diserap kedalam tubuh, menjadikannya khasiat tambahan hebat yang dapat memulihkan ketidakseimbangan dan kekurangan nutrien.


Pekatan Jus Daun Gandum Vegi Vera mempunyai banyak manfaat yang mungkin :
  1. Meranngsang peredaran
  2. Menolong menyembuhkan kesan luka dengan pantas
  3. Mengekalkan paras tenaga
  4. Mengalakkan pergerakkan buangan usus yang sihat
  5. Berfungsi sebagai tonik darah
  6. Menolong menyingkirkan mendapan logam berat seperti merkuri dan kadmium
  7. Anti-Karsinogenik
  8. Menolong merawat sembelit
  9. Menolong menyebuhkan ulser
  10. Menolong mengatasi masalah kulit
  11. Menolong mengurangkan Sindrom Gangguan Buangan Usus
  12. Menolong menyeimbangkan paras gula darah, contohnya hipoglisemia
  13. Menolong menstabilkan tekanan darah
  14. Menolong memperkuatkan sistem imun
  15. Menolong memperkuatkan fungsi jantung
  16. Menolong mewujudkan persekitaran yang dapat merencatkan tumbesaran mikroorganisma patogenik
  17. Menolong mencegah nafas berbau dan melindung kerosakkan gigi
  18. Menolong mencegas pigmentasi, dan memulih serta mencantikkan kulit
  19. Menonolong menyingkirkan lemak berlebihan

Nisbah kepekatan jus 33:1 yang tiada tandingannya
Pekatan jus daun gandum Vegi Vera adalah sangat efektif dan kaya nutrien kerana mengandungi pekatan jus daun gandum dalam nisbah kepekatan yang amat tinggi iaitu 33:1. Dengan itu, membekalkan 30 kali ganda lebih pekatan daun gandum berbanding produk daun gandum yang lain yang sebenarnya hanyalah serbuk daun gandum, bukannya jus daun gandum dalam bentuk serbuk yang dapat mengekalkan nilai nutrisi yang terbaik dalam daun gandum. Nisbah kepekatan yang amat tinggi ini membolehkan nutrien meresap terus kealiran darah tanpa perlu melalui sistem penghadaman selengkapnya. Dengan itu, memastikan penyerapan segera semua khasiat nutriennya.


Bersumberkan dari daun gandum yang segar, berkualiti, terbaik dan tumbuh secara semula jadi

Pekatan jus daun gandum Vegi Vera diperolehi dari daun gandum yang paling segar, berkualiti tinggi dan tumbuh secara semula jadi dikawasan yang tidak tercemar. Ia dituai sewaktu paras nutriennya paling tinggi dan menjalani proses penghasilan jus yang istimewa demi memastikan ketinggian kualitinya terpelihara. Daun gandum diproses secara minimum pada suhu rendah untuk memelihara semua enzim hidup dan nutrien semula jadinya.

Pekatan jus daun gandum bersifat organik sepenuhnya, tanpa bahan tambahan, pengawet atau kimia


Nutrien asas :-
  • Klorofil
  • Enzim aktif
  • Serat
  • Beta Karotene
  • Kolin
  • Mineral - Kalium, Natrium, Kalsium, Magnesium, Besi, Fosforus, Zink, Sulfur, Mangan, Kobalt
  • Vitamin - A, B, C, E, K

Tinggi kandungan klorofil, Asid amino, serat, mineral dan vitamin
'Klorofil merupakan faktor aktif dalam daun gandum yang merencat aktiviti metabolisme karsinogen' - Dr Chiu Nan Lai, Ph.D Pusat Kanser Bersistem, Jabatan Biologi, Universiti Texas, Houston, Texas.

Klorofil juga digelar sebagai "Darah tumbuhan" kerana komposisi kimianya hampir menyamai hemoglobin darah. Di bawah penelitian makmal, didapati sel-sel tubuh manusia dan daun hijau adalah hampir sama.

Kandungan klorofil dalam pekatan jus daun gandum Vegi Vera dapat menolong mengurangkan toksin (pemendapan dadah, sisa buangan industri dan radiasi) dalam aliran darah dan meneutralkan elemen-elemen pencemaran. Dengan itu, membina ketahanan dan kerintangan yang lebih kuat diluar dan didalam sistem badan. Para saintis yang berkerjasama dengan Dr. Yoshihide Hagiwara, M.D di Pusat Penyelidikan Genetik Jepun telah mendapati enzim dan asid amino dalam daun gandum muda dapat mendeaktifkan kesan mutagenik sesetengah karsinogen.
Lain-lain faedah klorofil yang mungkin :

  • Antibakteria yang dapat digunakan didalam dan luar tubuh sebagai penyembuh.
  • Menuetralkan toksin dalam tubuh
  • Menolong membersihkan hati
  • Menolong memperbaiki masalah gula darah
  • Memulihkan sel darah merah
  • Menyeimbangkan paras gula darah dan mengurangkan diabetes
  • Merangsang fungsi jantung



Membolehkan penyerapan nutrien yang pantas dan memperbaiki fungsi badan
Semua perubahan kimia dalam sel badan terjadi dengan kehadiran enzim untuk membolehkan fungsi-fungsi tubuh berjalan dengan sewajarnya. Penghadaman, respirasi, pembaikan tisu, regenerasi sel malah pergerakkan kaki dan tangan kita juga dilakukan menerusi pengaruh tindakan enzim. Oleh kerana suhu yang rendah telah digunakan dalam proses penyediaan. pekatan jus daun gandum Vegi Vera, maka kandugan enzim hidup yang berkuali tinggi ini dapat dipelihara. Faedah utamanya termasuklah memperbaiki sistem imun, mencegah perkembangan sel-sel kanser dan memperbaiki penghadaman serta memaksimumkan penyerapan nutrien dari makanan.
Di tambah dengan Aleo Vera, Debunga Lebah, Madu Lebah, Frukto-Oligosakarida dan Kalsium berkualiti premium
  • Aleo Vera - mengandungi mineral, vitamin, enzim, asid amino, gula semula jadi dan kompleks mono-polisakarida lainnya. Protein dalam aleo vera mengandungi 18 dari 20 asid amino yang terdapat dalam tubuh manusia.
  • Debunga lebah - kaya dengan mineral dan vitamin termasuk kalsium, magnesium, mangan, kalium, zink, riboflavin, thiamin dan vitamin A, B6, C, D, E dan K serta merangkumi 12 jenis asid lemak tak tepu yang berbeza.
  • Madu lebah - kaya dengan glukosa dan fruktosa. Ia juga mengandungi antioksidan yang menolong mencegah kanser dan penyakit jantung.
  • Frukto-Oligosakarida - merupakan karbohidrat dengan berat molekul yang rendah. Tambahan frukto-oligosakarida dalam diet dapat membekalkan kita dengan serat diet larut yang bernutrisi dan faedah dari bakteria intestin yang menyihatkan.
  • Kalsium - memainkan peranan penting dalam mencegah dan merawat tekanan darah tinggi, mengurangkan simptom PMS, merendahkan risiko penyakit jantung, strok, kanser usus dan batu karang buah pinggang.

Di tanam di persekitaran luar demi nutrien yang lebih tinggi dan hebat

Daun gandum vegi vera ditanam di persekitaran luar selama lebih 200 hari. Ia ditanam dalam musim luruh dimana daunnya akan tumbuh hanya 1 inci di atas permukaan tanah dalam bulan yang pertama. Ketika tumbuhan menjadi dorman dalam musim sejuk, akarnya akan menyerap dan menyimpan nutrien dari tanah. Ketika suhu siang lebih panas di musim bunga, pokok gandum menukarkan cahaya matahari menjadi tenaga, dan mengunakan sepenuhnya nutrien yang tersimpan dalam akar untuk menukarkan gula ringkas menjadi kompleks karbohidrat, mineral, vitamin, enzim dan protien.
Daun gandum yang ditanam di persekitaran luar dalam iklim semula jadi akan mengandungi paras vitamin, mineral dan klorofil yang lebih tinggi berbanding dengan daun gandum yang ditanam dalam dulang tanaman (persekitaran dalaman). Ini disebabkan oleh perbezaan luas dari segi proses tumbesaran. Perbezaan ini termasuklah :-



Kod Produk      : NT 2010
Kuantiti             : 30 Sachet / kotak


*New Price Revision 2011
Harga                 : MYR 78.00 (customer within Malaysia)
                             USD 28.00 (customer out side Malaysia)


*Price inclusive posting cost





2 comments:

  1. Do you sell Vegi-Vera? Is there a way you can get it for me? I live in the US. The cheapest bargain price I saw was for 20USD. Please e-mail me mouapv@hotmail.com

    ReplyDelete
  2. Hello there,

    Sorry for my late reply. For your question whether i sell Vegi Vera, YES i sell it and i can get it for you since i have a lot of Vegi Vera stock here. The price is in Malaysia Ringgit RM72.50 and i can maintain it for USD20 per set which consist 30 sachets with 8gram per sachets. The price is excluded posting and handling cost.

    Payment method is bank in / bank deposit.

    For any clarification, please sms me or call my mobile at +60135203081 or email me back.

    Looking foward to hear from you soon.

    Best regards,

    ReplyDelete

Facebook like button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...