Follow us on Google+

Thursday, January 23, 2020

Manfaat Extra Virgin Olive Oil

Minyak Zaitun Ekstra (EVOO) adalah minyak zaitun yang berkualiti tinggi yang boleh diekstrak daripada buah zaitun tanpa penggunaan haba atau bahan kimia. Minyak zaitun diiktiraf secara meluas sebagai salah satu minyak paling sihat di dunia. Malah, orang cenderung untuk hidup lebih lama dan lebih sihat di kawasan di mana minyak zaitun adalah sebahagian makanan utama.



Pelbagai manfaat yang dapat dihasilkan dari minyak zaitun. Minyak ini banyak digunakan dalam pembuatan kosmetik, perubatan, dan juga untuk masakan. Sebahagian negara timur tengah menjadikan minyak zaitun makanan lazim untuk masakan, bahan pencicah dan juga untuk kegunaan luaran untuk menjaga kecantikan,

Hasilnya, kebanykkan penduduk disana terkenal dengan kecantikan kulit, kesihatan dan keserian wajah.

Berikut adalah manfaat dari pengambilan Minyak Zaitun Minsyam 

Membantu mengurangkan keradangan - Pati minyak zaiton yang baik adalah mengandungi 30 kali ganda Polyphenols yang membantu mengurangkan keradangan. 

Membantu mencantikkan kulit – Anti Oksidan dan Vitamin E di dalam minyak zaitun sangat membantu kecantikkan kulit secara luaran dan dalaman. 

Membantu mengurangkan berat badan – Minyak zaitun membantu untuk membuatkan anda rasa kenyang lebih lama. 

Membantu menyihatkan hempedu – Minyak zaitun dapat mengurangkan risiko untuk mendapat penyakit batu hempedu. 

Membantu menghentikan kanser kolon – Anti Oksidan didalam minyak zaitun menyingkirkan radikal bebas yang merosakkan sel dan mencegah kanser. 

Membantu mengawal paras gula – Olive Oil Extra Virgin mengandungi lebih banyak polifenal yang dapat membantu menjaga kadar glukosa di dalam darah.

Anda juga boleh melawat online shop kami di sini untuk mendapat maklumat lebih lanjut atau klik di sini untuk membuat online order.


No comments:

Post a Comment

Facebook like button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...