Follow us on Google+

Monday, May 23, 2011

Terminator II



Membasmi dan menyingkirkan Pencemaran Merbahaya sehingga 99.99%

Kedua-dua kebuk penapis Terminator II yang tahan lasak dan berkuasa Herat ini telah direka bentuk khusus untuk berfungsi dalam satu sistem penapisan air pelbagai peringkat, aliran Solari yang unik. Dari kebuk penapisan Ultra 1, air para-rawatan akan dialirkan secara Solari dan serentak kebahagian bawah kebuk Terminator II ditentukur dan direka bentuk secara khusu Demi kegunaan jangka masa panjang yang efektif melalui gabungan teknologi canggih yang menyediakan prestasi maksimum untuk rawatan air yang paling berkesan.

Busa Pemampat Tegar Bergred Makanan

Air kemudainnay mengalir menerusi lapisan khas Busa Pemampat Tegar Bergred Makanan yang menyediakan tekanan pemadatan yang kukuh keatas medium penapis, sekali gus menigkatkan funsi-funsi penapis air.


Pembaur Air Bregred Makanan

Air kemudiannya melalui Pembaur Air Bregred Makanan jenis cakera polietilena berketumpatan tinggi untuk mengawal aliran air agar lebih stabil dan seragam.


Medium Memproses KDF 55® Yang Dipatenkan

Selepas keluar dari Pembaur Air Bregred Makanan air kemudiannya melalui lapisan Medium Memproses KDF 55® Yang Dipatenkan. Ia merupakan pembaharuan penting dalam teknologi rawatan air. Ia terdiri dari aloi-aloi tulen yang berbeza dan bertindak menerusi proses elektro kimia yang disebut yang disebut Redoks (Penurunan Pengoksidaan). Pencemaran merbahaya akan ditukarkan menjadi kompenan yang selamat. Klorin bebas misalnya akan ditukarkan menjadi klorida larut air yang tidak merbahaya dan kemudiannya dibawa menerusi bekalan air. Akibat dari proses redoks ini Medium Memproses KDF 55® Yang Dipatenkan ini akan mengalami perubahan warna menjadi lebih gelap. Perubahan warna ini adalah normal dan tidak menjejaskan kualiti air yang dirawat serta tidak merbahaya. Medium Memproses KDF 55® Yang Dipatenkan mampu menyingkirkan pencemar berbahaya seperti klorin, bahan kimia industri, hydrogen disulfide dan semua logam berat seperti plumbum, raksa, kromium dan lain-lain kotoran.


Zeolite (Aluminosilikat dengan agen permukaan terubahsuai)

Air kemudiannya mengalir menerusi satu lagi lapisan Pembaur Air Bergred Makanan sebelum memasuki lapisan Zeolite (Aluminosilikat dengan agen permukaan terubahsuai)

Yang mempunyai kapasiti pertukaran ion yang tinggi dan bertindak sebagai penyaring molekul yang kuat dan efektif untuk memerangkap pelbagai bahan pencemar air serta menyingkirkan ammonia, metana dan sesium radioaktif yang biasanya terdapat dalam paip air.


Karbon Teraktif Tinggi Bergranul Dengan Perak

Air yang keluar dari lapisan Zeolite akan memasuki lapisan Pembaur Air Bergred Makanan dan melepasi lapisan berikutnya iaitu Karbon Teraktif Tinggi Bergranul Dengan Perak diperbuat dari tempurung kelapa bergred pertama. Karbon Teraktif Tinggi Bergranul Dengan Perak mencegah penapis karbon teraktif dari tercemar dan menyediakan kesan pembasmian bacteria tambahan. Karbon Teraktif Tinggi Bergranul Dengan Perak juga mampu menangani masalah bau, rasa dan warna air.


Blok Karbon Teraktif Berketumpatan Tinggi

Air kemudiannya memasuki lapisan terakhir terdiri dari Blok Karbon Teraktif Berketumpatan Tinggi yang diperbuat dari Karbon arang batu bergred tinggi dengan liang seragam bersaiz 5 mikron. Ia direka bentuk dan dipilih khas untuk peringkat terakhir kedua-dua kebuk penapis Terminator II. Kuasa penyerapannya yang tinggi mampu menghapuskan pencemaran yang tidak diingini seperti bau, rasa, kekeruhan dan klorin.

Terminator II mampu menyingkirkan sehingga 99.99% pencemar berbahaya dalam air seperti herbisid, pestisid, klorin, klorofom, bahan kimia industri dan pelbagai hasil sanpingan klorin seperti Sebatian Kimia Organik Meruap, trihalometana dan sebagainya.


Ringkasan berkenaan alat ganti Beyond Water Filter


Terminator II (Berkembar - 2 unit)


Beyond Water Filter produk model BW 5201
Kod Produk      : BR 5302
Kuantiti              : 2 Unit


*New revise price scheme 2011
Harga                : MYR 627.00 (for customer within Malaysia)
                             USD 216.00 (for customer out side Malaysia)



Beyond Water Filter produk model BW 5202
Kod Produk       : BR 5315
Kuantiti               : 2 Unit


*New revise price scheme 2011
Harga                 : MYR 691.00 (for customer within Malaysia)
                              USD 237.00 (for customer out side Malaysia)

*Price inclusive of transportation cost




No comments:

Post a Comment

Facebook like button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...